Научни и технолошки напредак није могућ без специјализоване и способне радне снаге. Зато је Исламска Република од самог оснивања започела процес побољшања квалитета образовања на свим нивоима. Први корак у том правцу предузео је имам Хомеини, тиме што је прве године од оснивања Исламске Републике наложио оснивање „Покрета за описмењавање“. Као резултат ових активности, стопа писмености се са 47 повећала на преко 90%.
Број школа и образовних центара такође се знатно повећао. Сада преко 14 милиона ученика у повољнијим условима може да стекне знање. Просечно време образовања се са 2,3 у 1970-има повећало на скоро 10 година, и већина иранске деце се нада да ће период њиховог школовања трајати до 14 година.
Успехе Исламске Републике на пољу образовања похвалио је и УНЕСКО. Међутим, напредак који је остварио Иран у високом образовању био је још упечатљивији, јер се број универзитета у поређењу са периодом Пахлавијевог режима повећао више од 11 пута. Тренутно у Ирану постоји 2570 универзитета на којима студира 3 милиона и 800 хиљада студената; док је пре исламске револуције универзитете похађало само 170 хиљада студената. Упадљив пораст броја Иранаца са високим образовањем омогућило је да земља добије високо специјализовану и квалификовану радну снагу и на тај начин убрза свој развој у различитим секторима.
Иран је остварио изузетно висок научни раст што је земљи донело 13. место у свету. Брзина научног раста у Ирану била је 11 пута већа од просечне глобалне стопе. Исламска образовна, научна и културна организација (ISESCO), придружена Организацији исламске сарадње, саопштила је да је Исламска Република на првом месту међу исламским народима у погледу науке, истраживања и проналазака.
Један од критеријума за оцену научног нивоа земље су чланци које објављују угледни научни центри. Према извештају ISI-ја, број научних чланака у периоду након исламске револуције у 2016. години повећан је више од 69 пута. Прошле године је у угледним научним центрима у свету индексирано 47 хиљада иранских радова. Успеси иранских тинејџера на разним научним олимпијадама су још један показатељ давања приоритета науци и истраживању.
Ирански студенти су учествовали у различитим областима попут математике, физике, хемије, информатике, биологија, астрономије и сличних. Од 1987. године када је Исламска Република почела да учествује на научним олимпијадама, представници Ирана су освојили скоро 700 медаља и били су међу 10 најбољих држава у различитим научним испитивањима.